MKV Bloggen in action

Tuesday, October 10, 2006

Favorit i reprise, reflektion2

Reflektion om artikel 1

Artikel häftet fokuserar mycket på fördelarna eller tjusningarna med Internet och även nackdelarna. Som ”outsoursing” och klantigt byggda webbplatser.
Jag har själv reflekterat ett antal gånger varför msn spaces är så oerhört klumpigt byggd. Jätte svårt å hitta. Och nyligen fick jag även veta att mina ”kontakter” på msn inte ens kunde komma åt min sida då jag helt omedvetet hade satt någon typ av lås för att ”allmänheten” inte skulle komma åt bilder å text jag hade skrivit. Mycket märkligt. Dessutom förstår jag inte riktigt syftet då ”dagboken” där bara är en mindre bra form av en blogg och albumet tar en evighet att ladda. Många av sidorna som nämndes har jag dock inte stött på, än. Men ska kika på. Speciellt ”NetVibes” där man kunde göra en personlig startsida! Vilken ide, låter mycket effektivt.

Intressant att Lonelygirl15 var en av artiklarna med i artikel häftet. Hört en hel del om den där historien men inte läst någonting alls om den förs nu. De visar väll på ett rätt bra sätt hur konventiela metoder att göra film på börjar bli gamla å att det nu finns ett nytt sätt som ”amatörer” kan använda lika väll och att det blir väll mottaget. Detta stämmer väll också inte på outsoursing artikeln med. Personligen välkomnar jag det. Men förstår att fotografer kan få det tufft. Hittills tycker jag att bara gå till en fotograf till en högtid har varit allt för dyrt.

Sådär, ja!
Så var även den här veckans reflektion färdig.
Lite svårt det här. Reflekterar helt automatiskt när jag läser nåt....gör väll alla.
Men att få ner det på papper så här är svårare. Aja, enjoy!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home